pohdintoja elämästä

Ystävänpäiväajatuksia

YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ

”Hyvä ystävä on kuin enkeli.
Hän kulkee rinnallasi – toisinaan vähän kauempana,
toisinaan ihan lähelläsi, käsi sinun kädessäsi.
Eikä ystävyys katoa, vaikka välillä on aikoja taikka pitkiäkin matkoja.
Hyvillä ystävillä on aina toistensa sydämessä sija.”

Sain kerran tällaisen tekstiviestin: ”Ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloillemme silloin, kun siipemme unohtavat miten lennetään.”

Olen tarvinnut usein ystävää nostamaan minut jaloilleni ja siipiäni tukemaan. Olen kiitollinen teistä jokaisesta, jotka olette kulkeneet rinnallani vaikeina hetkinä.

Hyvä ystävä on suuri lahja. Jos sinulla on yksikin sydänystävä, olet onnekas ihminen. Olet ehkä tänään, Ystävänpäivänä, ilahduttanut ystävääsi jollakin pienellä yllätyksellä, kortilla tai lahjalla. Yllätyksiä on mukava antaa ja saada. Tahdon kertoa sinulle ystävyydestä erään ihanan asian, josta olen saanut kovasti iloa ja voimaa. Se on tieto siitä, että ystäväni rukoilee puolestani. Rukous on kaunein lahja, minkä voi saada tai toiselle antaa. Tuntuu hyvältä kun ystävä pyytää Taivaan Isän siunausta ja johdatusta elämääni. Tällainen ystävä tahtoisin itsekin olla. Rukous on näkymätön voima, joka saa ihmeitä aikaan. Rukous on ovi Jumalan hyvyyden lähteelle.

Mietipä tänään voisitko sinä osoittaa ystäviesi lisäksi ystävyyttä ja ystävällisyyttä jollekin yksinäiselle ihmiselle, jolla ei ole ystäviä. Tai voisitko rukoilla jonkun puolesta, jolla tiedät olevan vaikeaa.

Näin Ystävänpäivänä en voi olla kertomatta sinulle parhaasta ystävästäni. Hän on minulle kallein maailmassa. Ystävälläni on aina aikaa minua varten, sillä hän rakastaa minua. Hän ei koskaan riitele, eikä suutu minulle. Ystäväni on myös uskomattoman kärsivällinen. Hänelle voin kertoa kaikki asiani: iloni, suruni, haaveeni ja unelmani. Ystäväni on sanonut: ”Minä olen sinun kanssasi kaikki päivät maailman loppuun asti.” Ihmeellinen ystäväni, aina lähelläni suojellen, johdattaen.

Anna-Mari Kaskinen runoilee:
”Tahtoisin toivoa sinulle mitä en itse voi antaa, saakoon rakkaus Jumalan sinua sylissään kantaa.”

Jätä kommentti